Víkendová náladovka: Zašli sme si s redakčnou Karosou na autocvičisko

KOŠICE – Ku každej práci patrí neodmysliteľne aj oddych a my v redakcii najradšej oddychujeme aktívne – teda ,,motoristicko-veteránisticky“ -))). V nedeľu sme si v rámci oddychovej jazdy po Košiciach s našou Karosou LC 735.00 zašli aj na známe autocvičisko na VŠA. Pozreli sme si jazdy žiačok na kuželkách a podebatili s inštruktorom o všeličom, čo sa dnes v autoškoláckej branži deje.

Máme voľný deň, tak ostaňme ešte trochu pri veteránoch. Viacerí z vás už postrehli, že okrem portálu eAUTOŠKOLA sme telom a dušou aj veteránisti a prevádzkujeme najčítanejší veteránistický online portál na Slovensku a v Čechách – VETERANY.EU na www.veterany.eu. Naša Karoska 735.00 už tiež patrí medzi veteránov – je to úplne prvý výrobný typ týchto obľúbených a dnes už legendárnych autobusov, známych ako sedemstovky. Má 32 rokov a na svoj vek je vo veľmi slušnom stave. Nikdy totiž nejazdila na linkách, ani v pravidelnej doprave – najprv slúžila Okresnému úradu v Poprade, kde väčšinu času – 8  rokov – iba stála na parkovisku. Jazdil na nej až nasledujúci majiteľ, ani vtedy však nešlo o rozsiahle užívanie, keďže autobus má dodnes najazdených iba 335 tisíc poctivých kilometrov. Zachránili sme ju pred rozpálením na šrot pred 2 rokmi na jar z Pezinka a to úplne na poslednú chvíľu – jej spomínaný majiteľ totiž po odchode na dôchodok už rozpaľoval jej ,,sestru“ a naša Karoska už bola na rade.

Vozidlá radového typu 735 s podverziou .00 sú úplne prvým typom sedemstoviek LC v užívateľskom pohodlí cestujúcich STANDARD (vyššie pohodlie LUX mali sestetrnice LC736) . V prípade LC735.00 ide o zájazdový  autobus v ľudovejšom duchu, ktorý sa medzi znalcami označuje ako atmosferák so zadnou nápravou – tzv. ,,veľkou rábou“.  Tá sa vyznačuje špecifickým zvýšeným hlukom, ktorý dnes evokuje spomienky na detstvo a mladosť tých z nás, ktorí sa týmito autobusmi kedysi v minulosti bežne prevážali do školy, do práce, na zájazdoch…

Z verzií autobusov LC 735.00 (zájazdový) a C734.00 (prímestský linkový) sa dochovalo do súčasnosti už iba niekoľko kusov. Čo sa týka ,,nulkových“ LC-čiek, podľa všetkého sú vo veteránskych rukách iba dve – jedna naša a druhá v Čechách (prešla už kompletnou renováciou). Ďalších, vyšších podtypových vozidiel tak LC-čiek ako aj C-čiek je na československých cestách ešte pomerne dosť, avšak nikde už nejazdia v dopravných podnikoch – väčšinou sú ešte prevádzkované u malých dopravcov.

Tak toľko krátka víkendová ,,tématická odbočka“ -))). Vítajte v novom týždni!

Jaroslav Verlík

Be the first to comment

Leave a Reply