Magazín Auto Bild sa v dnešnom článku pomerne podrobne venuje pripravovaným zmenám vo vyhláške, ktoré majú skvalitniť výcvik v autoškolách. Okrem už známych noviniek – zavedenia systému GPS kontroly odjazdených a odučených hodín u každého konkrétneho žiaka v rámci nového cestného informačného systému – sa v návrhu vyskytujú aj na európske pomery unikátne nápady – napríklad autocvičiská by mali byť po novom takzvane skolaudované. Nikto však netuší, na základe akých kvalitatívnych kritérií a štandardov, pretože o niečom takom naša ani európska legislatíva nechýruje.
Pokusom štandardizovať takzvané jednoosobové alebo obývačkové autoškoly s jedným inštruktorom, jedným notebookom a jedným vozidlom by mala byť novinka – každá autoškola musí mať oficiálny priestor s pracovnou silou. Vymeniť sa musia trenažéry, umiestnené v špecializovaných miestnostiach a za mnohé ďalšie novinky bude nutné platiť, čím sa rapídne zvýšia náklady autoškôl. To môže podľa magazínu Auto Bild až zdvojnásobiť ceny vodičákov.
I keď chápeme, že ceny vodičákov sú dlhodobo podbité nekvalitnými ponukami a nedodržiavaním povinného výcviku, je smutné že zvýšenie cien by neprinieslo peniaze autoškolám, ale rôznym záujmovým skupinám v pozadí tohto dopravného odboru. Teda – oceňujeme pokus naoko zvýšiť kvalitu prípravy a výcviku vodičov, avšak niektoré nové opatrenia i napriek chválivému pozlátku zjavne ukrývajú aj skryté efekty – sú spôsobom ako vyryžovať pre záujmové skupiny ,,dodávateľov“ peniaze v súvislosti s nákupom novej techniky, poplatkov za systémy a nové povinnosti. Ako to už na našom Slovensku s postkomunistickými maniérmi a starými partajnými spolkami v rozhodovacích a riadiacich ústiach býva…
Kompletný článok si prečítajte na tomto linku:
http://autobild.cas.sk/clanok/204450/zaplatime-za-vodicsky-preukaz-dvojnasobok
foto: autobild.sk
Be the first to comment