Pri radení po zošliapnutí pedálu spojky a jeho vyšliapnutí správne, máte ľavú nohu odložiť vedľa pedálu. Za týmto účelom je väčšina áut vybavená takzvaným mŕtvym pedálom. Odkladacou plochou vedľa pedálu spojky, upevnenú na podbehu ľavého predného kolesa. Ak „mŕtvy pedál“ chýba (u niektorých starších áut), potom si možno nohu oprieť o podbeh.
Ide o procedúru, ktorá sa bežne učia v autoškole. Prečo to však niektorí nerobia? Možno z lenivosti, snáď aj z obavy, že napríklad nestihnú spojku včas zošliapnuť pri pokuse o rýchle preradenie. Problém je, že aj keď si nohu na pedál spojky iba zľahka položíte, už v tejto chvíli vzniká silový impulz, ktorý sa cez páku pedálu dostáva na ovládanie spojky a následne spojku samotnú. Tá je tak vlastne trvalo mierne rozpojená. Skrátka akoby spojka bola stále v zábere, čo je normálne len pri rozjazde a radenie. To vedie k jej zvýšenému opotrebovaniu. Obvykle trecieho kotúča (lamely), neskôr prítlačného kotúča a v extrému to môže odniesť aj štít zotrvačníka. Ak sa zotrvačník takzvane vyhreje, jeho dosadacia plocha sa zdeformuje, takže trecie kotúč spojky potom nedolieha celou plochou, ale len časťou.
Článok dočítate tu: